top of page

Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden Jahsto Services

E-mail: info@jahsto.nl

Website: Jahsto.nl 

Artikel 1 - Definities 

 

1. Jahsto Services: Jahsto Services, gevestigd te Gieten, KvK-nummer 86547070. 

2. Klant: degene met wie Jahsto Services een overeenkomst is aangegaan. 

3. Partijen: Jahsto Services en Klant samen. 

4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 - Toepasselijkheid 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Jahsto Services. 

  2. Jahsto Services en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken. 

  3. Jahsto Services en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes 

  1. Aanbiedingen en offertes van Jahsto Services zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld. 

  2. Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat. 

  3. Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte. 

  4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Jahsto Services en de Klant dit schriftelijk afspreken.

Artikel 4 - Aanvaarding 

 

  1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Jahsto Services de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen. 

  2. Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Jahsto Services slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd. 

Artikel 5 - Prijzen 

 

  1. Jahsto Services hanteert prijzen in euro’s, exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken. 

  2. Jahsto Services mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen. 

  3. Jahsto Services en de Klant spreken voor een dienstverlening door Jahsto Services een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders is afgesproken. 

  4. Jahsto Services mag tot 10% van de richtprijs afwijken. 

  5. Jahsto Services moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen. 

  6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen. 

  7. Jahsto Services zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan. 

  8. Een consument mag de overeenkomst met Jahsto Services ongedaan maken wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging. 

Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn 

 

  1. Jahsto Services mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen. 

  2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan. 

  3. De betalingstermijnen die Jahsto Services hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Jahsto Services aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen. 

  4. Jahsto Services mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

 

Artikel 7 - Gevolgen te late betaling 

 

  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Jahsto Services de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend. 

  2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoedingbetalen aan Jahsto Services.

  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 

  4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Jahsto Services zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.

  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Jahsto Services op de Klant onmiddellijk opeisbaar. 

  6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Jahsto Services, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

 

Artikel 8 - Recht van reclame 

 

  1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag Jahsto Services het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten. 

  2. Jahsto Services maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant. 

  3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan Jahsto Services, tenzij schriftelijk anders is afgesproken. 

  4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3. 

  1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt wanneer: 

 

  • het product niet is gebruikt

  • het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast

  • de verzegeling nog intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud, zoals dvd's of cd's

  • het geen spoedreparatie betreft

  • de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht

  • het geen dienst betreft die met instemming van de consument volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijden waarbij de consument uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien

Verder zijn uitgezonderd: 

 

  • onroerende zaken 

  • overeenkomsten waarbij een notaris nodig is

  • overeenkomsten voor een bedrag van minder dan € 50 

 

 

2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:

  • op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling

  • zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten

  • zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen 

 

3. De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@jahsto.nl,eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Jahsto Services, Jahsto.nl. 

 

4. De consument moet het product binnen 14 dagen na het sturen van de mail in lid 3 terugsturen naar Jahsto Services. 

 

5. Stuurt de consument het product niet binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terug, dan vervalt zijn herroepingsrecht. 

Artikel 9 - Vergoeding van bezorgkosten 

 

  1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Jahsto Services heeft geretourneerd, dan zal Jahsto Services eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen. 

  2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Jahsto Services voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd. 

Artikel 10 - Vergoeding retourkosten 

  1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling niet op tijd retourneert, danbetaalt de consument de kosten daarvoor. 

 

Artikel 11 - Opschortingsrecht 

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

 

Artikel 12 - Retentierecht 

 

  1. Jahsto Services kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Jahsto Services heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld. 

  2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Jahsto Services. 

  3. Jahsto Services is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht. 

Artikel 13 - Verrekening 

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Jahsto Services te verrekenen met een vordering op Jahsto Services.

 

Artikel 14 - Eigendomsvoorbehoud 

 

  1. Jahsto Services blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van JahstoServices met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming. 

  2. Tot die tijd in lid 1 kan Jahsto Services gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen. 

  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren. 

  4. Wanneer Jahsto Services gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag Jahsto Services van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.

Artikel 15 - Levering 

 

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt. 

  2. Levering vindt plaats bij Jahsto Services, tenzij anders wordt afgesproken. 

  3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres. 

  4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Jahsto Services zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.

  5.  Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan JahstoServices kan tegenwerpen.

 

Artikel 16 - Levertijd 

  1. De levertijden van Jahsto Services zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken. 

  2. De levertijd gaat in wanneer de door de Klant voor akkoord getekende offerte aan Jahsto Services door JahstoServices schriftelijk of elektronisch is bevestigd aan de Klant.

  3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Jahsto Services later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Jahsto Services niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en Jahsto Services iets anders hebben afgesproken. 

 

Artikel 17 - Feitelijke levering 

  1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.

 

Artikel 18 - Transportkosten 

  1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Jahsto Services schriftelijk iets anders hebben afgesproken. 

 

Artikel 19 - Verpakking en verzending 

 

  1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Jahsto Services niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade. 

  2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Jahsto Services. Doet de Klant dit niet, dan kan hij JahstoServices niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade. 

Artikel 20 - Verzekering 

 

  1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings-en waterschade, en diefstal:

  • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst

  • zaken van Jahsto Services die bij de Klant aanwezig zijn

  • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd 

2.  De Klant geeft op eerste verzoek van Jahsto Services de polis van deze verzekeringen ter inzage. 

3.  De Klant moet op eigen kosten een CAR-verzekering afsluiten, tenzij anders is afgesproken. 

4.  De Klant kan geen aanspraak maken op vergoeding van schade die anders door deze verzekering zou worden gedekt, tenzij anders is afgesproken. 

Artikel 21 - Bewaring 

 

  1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van eeneventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant. 

  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.

Artikel 22 - Montage en of installatie 

  1. Hoewel Jahsto Services zich inspant alle montage- en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld. 

 

Artikel 23 - Intrekking opdracht 

  1. Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen. 

  2. Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht de verschuldigde vergoeding en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.

Artikel 24 - Klachtplicht 

  1. Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.

  2. Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

 

Artikel 25 - Garantie 

 

  1. Wanneer de Klant en Jahsto Services een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Jahsto Services enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting. 

  2. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal. 

  3. De garantie geldt niet:- in het geval van normale slijtage- voor schade ontstaan door ongevallen- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld 

  4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die Jahsto Services levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt. 

 

Artikel 26 - Uitvoering van de overeenkomst 

 

  1. Jahsto Services voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit. 

  2. Jahsto Services mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen. 

  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant. 

  4. De Klant moet ervoor zorgen dat Jahsto Services op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst. 

  5. Zorgt de Klant er niet voor dat Jahsto Services tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 27 - Informatieverstrekking door de Klant 

 

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Jahsto Services. 

  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. 

  3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Jahsto Services de betreffende bescheiden. 

  4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Jahsto Services redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

Artikel 28 - Duur overeenkomst dienst 

 

  1. De overeenkomst tussen Jahsto Services en de Klant voor een dienst wordt aangegaan voor de duur van 10 jaar, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of schriftelijk iets anders is afgesproken. 

  2. Na afloop van de termijn in lid 1 wordt de overeenkomst stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaaldetijd, tenzij de Klant of Jahsto Services de overeenkomst opzegt met een opzegtermijn van 3 maanden. Is de Klant eenconsument dan geldt een opzegtermijn van 1 maand.

Artikel 29 - Opzeggen dienst voor bepaalde tijd 

 

  1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor bepaalde tijd niet eerder dan na 1 jaar opzeggen. 

  2. Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan de Klant de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden. 

  3. Na afloop van de minimum looptijd van 1 jaar kan een consument de overeenkomst in lid 1 opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. 

  4. Is de overeenkomst voor een dienst voor minder dan 1 jaar aangegaan, dan is de overeenkomst tussentijds niet opzegbaar.

 

Artikel 30 - Intellectueel eigendom 

  1. Jahsto Services behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken. 

  2. De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Jahsto Services aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.

Artikel 31 - Geheimhouding 

  1. De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Jahsto Services ontvangt geheim. 

  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Jahsto Services waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan JahstoServices schade kan berokkenen. 

  3. De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt. 

  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:

  • die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant

  • die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht 

 5.   De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en vooreen periode van        3 jaar na afloop daarvan.

Artikel 32 - Boetebeding 

 

  1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan JahstoServices voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen. 

  2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000. 

  3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000 

  4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt. 

  5. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade. 

  6. Jahsto Services mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.

 

Artikel 33 - Vrijwaring

 

  1. De Klant vrijwaart Jahsto Services tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door JahstoServices geleverde producten en/of diensten. 

 

Artikel 34 - Klachten 

 

  1. De Klant moet een door Jahsto Services geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen. 

  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Jahsto Services daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming. 

  3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Jahsto Services hiervan op dehoogte stellen. 

  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Jahsto Services hierop gepast kan reageren. 

  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Jahsto Services. 

  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Jahsto Services andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

Artikel 35 - Ingebrekestelling 

 

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Jahsto Services. 

  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Jahsto Services ook daadwerkelijk op tijd bereikt. 

Artikel 36 - Aansprakelijkheid Klant 

  1. Wanneer Jahsto Services een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijkvoor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 

 

Artikel 37 - Aansprakelijkheid Jahsto Services 

 

  1. Jahsto Services is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid. 

  2. Wanneer Jahsto Services aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt metde uitvoering van een onderliggende overeenkomst. 

  3. Jahsto Services is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden. 

  4. Wanneer Jahsto Services aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. 

  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 

 

Artikel 38 - Vervaltermijn 

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Jahsto Services vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

 

Artikel 39 - Ontbinding 

 

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Jahsto Services toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis. 

  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Jahsto Services nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Jahsto Services in verzuim is. 

  3. Jahsto Services mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Jahsto Services kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen. 

 

Artikel 40 - Overmacht 

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Jahsto Services door de Klant niet aan JahstoServices kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. 

  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen- computervirussen- stakingen- overheidsmaatregelen- vervoersproblemen- slechte weersomstandigheden- werkonderbrekingen 

  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Jahsto Services 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Jahsto Services kan nakomen. 

  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klantals Jahsto Services de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken. 

  5. Jahsto Services hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer JahstoServices hier van voordeel heeft. 

 

Artikel 41 - Wijziging overeenkomst 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en JahstoServices de overeenkomst aanpassen. 

 

Artikel 42 - Wijziging algemene voorwaarden 

 

  1. Jahsto Services mag deze algemene voorwaarden wijzigen. 

  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Jahsto Services altijd doorvoeren. 

  3. Ingrijpende wijzigingen zal Jahsto Services zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.

  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen. 

Artikel 43 - Overgang van rechten 

 

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Jahsto Services aan anderen overdragen zonder schriftelijketoestemming van Jahsto Services. 

  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW. 

Artikel 44 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid 

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden. 

  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Jahsto Services bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 45 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter 

  1. Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. 

  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Jahsto Services is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Jahsto Services, tenzij de wet iets anders bepaalt.

Opgesteld op 01 augustus 2025. 

bottom of page